Jarl jest 38-stopowym slupem typu Conrad II, zaprojektowanym na przełomie lat 1958-59 przez Ryszarda Langera oraz Kazimierza Michalskiego.
Linie jachtu oparto na należącym do LPŻ przedwojennym jachcie Konrad, przy pewnej zmianie stosunków wymiarowych, które przynieść miały podniesienie wartości regatowych K.R. oraz R.O.R.C, podniesienie wygody pomieszczeń i dzielności
morskiej, oraz poprawę stateczności przy małych kątach przechyłu.
PODSTAWOWE WYMIARY
Długość całkowita Lc=11,45 m
Szerokość całkowita Bc=2,70 m
Zanurzenie maksymalne Tm=1,71 m
Wysokość boczna Hk=2,40 m
Wyporność D=6,80 t
Wysokość takielunku Ht=13,00 m
Powierzchnia
żagli S=49,00 m2
Jarl podczas swojej 58-letniej historii był wielokrotnie modyfikowany i przebudowywany. W 1971 roku zmieniono układ wnętrz oraz postawiono nową nadbudówkę, zaś w 1980 roku zamontowano nowy, aluminiowy takielunek. Jacht ma także
obniżony o 10 cm w stosunku do projektu środek ciężkości, co poprawiło znacznie moment prostujący.
Obecnie łódka przechodzi kompletną odbudowę, wymieniane są wszystkie wręgi, stewy, węzłówki i denniki, a także część poszycia. Jarl otrzyma nową zabudowę, silnik, wszystkie instalacje i wyposażenie. Nie zostanie jednak zmieniona
ostatnia sylwetka ani kolorystyka jachtu, nadbudówka w stylu Vegi będzie nadal mahoniowa, a burty białe.
Historia Jachtu
Jarl zbudowany został w Warsztatach Szkutniczych Ligi Przyjaciół Żołnierza w Szczecinie w 1961 roku dla Żeglarskiego Klubu Turystycznego PTTK "Rejsy", pod którego banderą pływał nieprzerwanie aż
do 2002 roku. Wraz z bliźniaczym Elemem (ex Pomorzaninem) jest jednym z dwóch ocalałych jachtów tego typu, pozostałych z serii 14 jednostek.
Pragniemy odtworzyć historię jachtu, dlatego apelujemy do wszystkich osób, które pływamy Jarlem, o kontaktowanie się z nami. Przeszukajcie albumy ze zdjęciami, sprawdźcie stare książeczki żeglarskie. Będziemy wdzięczni za pomoc.