Klasyczne jachty
to łódki zaprojektowane przez polskich konstruktorów i zbudowane w polskiej stoczni nie później niż 30 lat temu
to łódki zaprojektowane przez polskich konstruktorów i zbudowane w polskiej stoczni nie później niż 30 lat temu
"Ze wszystkich żywych stworzeń na lądzie i morzu tylko okrętów nie można nabrać na fałszywe pozory, tylko okręty nie zniosą partactwa ze strony swoich dowódców"
Joseph Conrad – Zwierciadło morza
Głównym celem działalności Fundacji jest ochrona jachtów klasycznych jako dóbr kultury i dziedzictwa narodowego. Oprócz tego zajmujemy się następującymi rzeczami:
Prowadzimy remonty i naprawy klasycznych jachtów, w Polsce i za granicą. Zobacz zdjęcia z projektów w których braliśmy udział
Prowadzimy rejsy na zabytkowych jachtach. Mamy ponad 20 lat doświadczenia w organizacji morskich rejsów, a 30 lat w żeglowaniu.
Pomożemy w podjęciu decyzji o zakupie zabytkowego jachtu. Unikniesz wielu niespodzianek a przede wszystkim niepotrzebnych kosztów.
Podczas prowadzonych przez nas prac przy zabytkowych łódkach można zdobyć unikalne doświadczenie.
Ponad 10 lat doświadczenia w branży filmowej daje nam możliwość produkcji różnego rodzaju filmów związanyсh z żeglarstwem.
Zajmujemy się opieką nad klasykami. Jeżeli posiadasz zabytkowy polski jacht skontaktuj sie z nami.
Obejmujemy ochroną zabytkowe polskie jachty. W tej chwili pod naszą wyłączną opieką znajdują się następujące jednostki:
Nikomu nie trzeba chyba przedstawiać tego jachtu. Przez jego pokład przewinęły się największe sławy polskiego żeglarstwa, a pionierskie wyprawy Śmiałego wytyczyły kierunki dalszych ambitnych rejsów polskich jednostek. Zwodowany
w 1960 r. w Stoczni Gdańskiej jest jednym z trzech calałych jachtów typu J-140. Służył w ośrodku w Trzebieży, teraz, zanim powróci na oceany, musi przejść remont.
Jeden z dwóch ocalałych jachtów typu Conrad II, zwodowany w 1961 roku w Zakładach Szkutniczych Ligi Przyjaciół Żołnierza w Szczecinie. Przez większość swojego życia należał do kluby PTTK Rejsy z Warszawy. Obecnie przechodzi kompletną
odbudowę, staramy się także odtworzyć historię jachtu.
Jacht typu J-80, stalowy jol typu heavy-cruiser. Seria zaprojektowana w 1967 r., powstało 23 jednostek tego typu. Kadłub Iny, zamówiony przez PZŻ w Płockiej Stoczni Rzecznej, gotowy był w 1981 r. Zabudowany przez Szczecińska Stocznię jachtową i zwodowany w 1987 r. służył w ośrodku w Trzebieży.
Przejdź na stronę jachtu Ina